Výzkumné projekty
Hlavní řešitel
Šafařík, J.
Řešitelský tým
Pracoviště
Trvání projektu
2022
Anotace
Design služeb klade důraz na dlouhodobý pohled na konkrétní problémy či situace a v procesu vytváří holistický pohled na životy a zkušenosti svých uživatelů. Obvykle nekončí prodejem sériově vyráběného fyzického produktu a jeho konečným cílem a ústředním bodem bývá spíše uživatelský zážitek. Service design zahrnuje navrhování dlouhodobějších interakcí mezi poskytovateli služeb a jejich spotřebiteli, a je často podpořen řadou nehmotných složek. Metodika tohoto designového odvětví je specifická a vyžaduje přístup, který se liší od tradičního designového procesu, který se vyučuje v rámci oboru Design na FA ČVUT. Uspořádáním workshopu a vytvořením výukových materiálů bychom rádi do výuky designu přinesli aktuální trendy z designového oboru a nabídli možnost rozšiřování rozhledu studentů a podpořili jejich případnou specializaci.
Metoda práce
1. příprava workshopů, upřesnění průběhu a harmonogramu
2. propagace workshopů
3. uspořádání workshopů včetně finální prezentace se zainteresovanými stakeholdery
4. zpracování studijních materiálů (publikace a prezentace) a nástroje pro implementování procesu service designu formou krátkých workshopů do ateliérové výuky
5. evaluace a zpráva
Význam/přínos:
- Zkvalitnění výuky na Ústavu designu FA ČVUT skrze zprostředkování aktuálních odborných témat a trendů designu.
- Vytvoření pestrých, studentsky a učitelsky přívětivých studijních podkladů, které studentům zprostředkují současné informace inovativní formou.
- Vytvoření praktického nástroje/návodu k opakovanému implementování podobného, krátkodobého workshopu do ateliérové výuky.
Výstup(y) projektu:
- Podrobně zdokumentovaný workshop metodologie Service designu a návrh k implementaci do ateliérové výuky
- Zpracování studijních podkladů v tištěné formě – publikace
- Zpracování studijních podkladů v elektronické formě – prezentace