Vyučující
ÚVOD:
Modelování
Student si při práci s různými druhy hmoty (hlína, papír atd.) v trojrozměrném prostoru ověřuje technické, proporční a estetické souvislosti. Pracuje s kompozicí, celkem a detailem, materiálovou texturou, světlem. Zadané úkoly vedou k pochopení vztahů hmoty a prostoru, prohloubení prostorové představivosti. Důraz je kladen na kreativitu a experiment.
Haptická zkušenost rozvíjí vnímání hmoty a objemovosti materiálu. Prostřednictvím studia přírodních forem se studenti učí pochopit základní principy a zákonitosti tvaru, proporční a prostorové vztahy, ověřují si práci s konstrukcí, tektonikou, kompaktností tvaru, světlem, strukturou, detailem…
Poučení z těchto principů se pak odráží v jejich další práci, kdy na základě vlastní koncepce vytváří prostorové kompozice, modely a objekty na daná témata. Součástí výuky jsou průběžné konzultace a obhajoba vlastní práce . V závěru semestru též prezentace portfolia obsahujícího fotodokumentaci a shrnutí všech úkolů zpracovávaných během semestru jako mapující proces i výsledek práce studenta.
Modelování má význam pro rozvíjení tvarové a prostorové představivosti budoucích krajinářských architektů a snaží se o prohloubení jejich výtvarného cítění a kreativity.
Cílem výuky je rozvíjení výtvarného potenciálu studentů, schopnosti vidění, pokory, trpělivosti a citlivosti pomocí praktických cvičení, zaměřených na práci s hmotou v prostoru.
Související předměty
511VT1K | Výtvarná tvorba I |
511VT2K | Výtvarná tvorba II |
511VT3K | Výtvarná tvorba III |
511VT5K | Výtvarná tvorba V |