Výtvarná tvorba IV

ÚVOD:

Modelování

Student si při práci s různými druhy hmoty (hlína, papír atd.) v trojrozměrném prostoru ověřuje technické, proporční a estetické souvislosti. Pracuje s kompozicí, celkem a detailem, materiálovou texturou, světlem. Zadané úkoly vedou k pochopení vztahů hmoty a prostoru, prohloubení prostorové představivosti. Důraz je kladen na kreativitu a experiment.

Haptická zkušenost rozvíjí vnímání hmoty a objemovosti materiálu. Prostřednictvím studia přírodních forem se studenti učí pochopit základní principy a zákonitosti tvaru, proporční a prostorové vztahy, ověřují si práci s konstrukcí, tektonikou, kompaktností tvaru, světlem, strukturou, detailem…

Poučení z těchto principů se pak odráží v jejich další práci, kdy na základě vlastní koncepce vytváří prostorové kompozice, modely a objekty na daná témata. Součástí výuky jsou průběžné konzultace a obhajoba vlastní práce . V závěru semestru též prezentace portfolia obsahujícího fotodokumentaci a shrnutí všech úkolů zpracovávaných během semestru jako  mapující proces i výsledek práce studenta.

Modelování má význam pro rozvíjení tvarové a prostorové představivosti budoucích krajinářských architektů a snaží se o prohloubení jejich výtvarného cítění a kreativity.

Cílem výuky je rozvíjení výtvarného potenciálu studentů, schopnosti vidění, pokory, trpělivosti a citlivosti pomocí praktických cvičení, zaměřených na práci s hmotou v prostoru.

 

Související předměty

511VT1K Výtvarná tvorba I
511VT2K Výtvarná tvorba II
511VT3K Výtvarná tvorba III
511VT5K Výtvarná tvorba V

Za obsah této stránky zodpovídá: RNDr. Jiří Šrubař, Ph.D.