Vážení studenti, přihlašujte se do studia podle oficiálního systému na webových stránkách fakulty.
Kromě toho nám jako podklad pro rozhodování o vašem výběru zašlete, prosím, jednu stranu A4 v PDF, formát na šířku, s informacemi o vás a vašich projektech, které nás budou inspirovat. Maximálně 5 obrázků a maximálně 30 vteřin textu k přečtení. Toto podání se netýká studentů, kteří byli v našem ateliéru v minulém semestru a tuto stránku A4 již odevzdali.
Děkujeme. Zašlete nám prosím toto PDF do 29. ledna 2025 na adresu michal.volf@fa.cvut.cz.
living bridge
LS 2025
znovu využijme stávající konstrukce.
proměňme mobilitu.
vytvořme udržitelný svět.
most jako téma
v praze je vidět, že skvělé mosty mají pozitivní vliv na identitu města. bohužel vídeňské mosty jsou spíše ošklivé. co tedy může být samozřejmějšího než přivést studenty z prahy do vídně, aby navrhli nádherný most?
úkol ve vídni
jde o most brigittenauer brücke ve vídni. obzvlášť nudný most. tento most byl základním prvkem dálničního okruhu, který měl vést středem města a přes dunaj. naštěstí se tento hloupý nápad nikdy neuskutečnil. most sice nemá krásnou konstrukci, ale při pohledu shora, se svými velkolepými, chobotnici podobnými rampami, vlastně není neatraktivní.
most se stává vesnicí
úkolem je proměnit dopravní stavbu v podlouhlou vesnici. na šířce větší než 30 m jich lze postavit mnoho: vpravo i vlevo, případně uprostřed nebo jako most nad středovou vozovkou. jedná se o lehké konstrukce, které jsou umístěny parazitně na mostě, ve zvláštních případech případně zavěšené na boku, případně v některých místech až do vody nebo třeba pod nosnou konstrukcí.
program je různorodý, měl by být hybridní. je zde pouze autobusová a cyklistická doprava, stejně jako doprava zásobovací. navrhujeme, jak se bude žít a pracovat. mohou zde být volnočasová a vzdělávací zařízení, umělecké a kulturní objekty, místní služby nebo gastronomie. vše je možné.
skupiny do 4 studentů
most je rozdělen na segmenty. každá skupina studentů bude pracovat na svém segmentu.
studio se 4 názory
v ateliéru jsou tři profesoři, gerd, petr a jakob, a také asistent michal. často budeme dávat podobné, ale někdy i velmi rozdílné názory na příslušný stav návrhu. nejdůležitějším didaktickým cílem je, aby si studenti uvědomili svůj vlastní postoj a velmi cílevědomě ho prosazovali.
konzultace jako výzva
ateliéry budou zčásti probíhat prostřednictvím videokonzultací. budou také probíhat intenzivnější workshopy a takzvané „sprint weeks“, kdy chceme prohloubit určité aspekty návrhu.
odevzdávka jako vrchol
pro závěrečné odevzdání bude vytvořeno video, které bude sestříháno dohromady z jednotlivých filmů skupin. film by měl ukazovat cestu přes most, záběry na budovy nebo dokonce jejich interiéru. kromě informativního aspektu je velmi důležitý i aspekt zábavný. architektura musí být zábavná. měli bychom se usmívat a smát.
všechny skupiny společně postaví velký model. jako stavební materiál pro stavbu modelu mají být použity pouze odpadní produkty. na této planetě je spousta použitého materiálu, který je pro stavbu modelů ideální. čím barevnější a živější, tím lépe.